MEMERDEKAKAN PEREMPUAN ISLAM

Photobucket - Video and Image Hosting
Dari email : "Aisyah" aisyah@pangansari.co.id

SUBHANALLAH...

Kaum feminis bilang susah jadi perempuan Islam. Lihat saja peraturan ini :

1. Perempuan auratnya lebih susah dijaga dibanding lelaki
2. Perempuan wajib minta izin dr suaminya bila mau keluar rumah. Tapi sebaliknya suami tidak diwajibkanminta izin kepada istrinya.
3. Perempuan menerima warisan kurang dr lelaki
4. Perempuan menghadapi kesusahan mengandung dan melahirkan anak
5. Perempuan wajib taat kepada suaminya ttp suami tak hrs selalu taat pada istrinya dalam kendali rumah tangga
6. Talak ada di tangan suami dan bukan isteri
7. Perempuan kurang dalam beribadat krn masalah haid dan nifas yg tdk ada pada lelaki

Makanya kaum feminisme ga ada capek2nya berpromosi

Padahal, pernahkah kita lihat kenyataannya? Benda mahal harganya tentu akan dijaga dan dibelai serta disimpan di tempat yg teraman dan terbaik. Sudah pasti intan permata tidak akan dibiarkan berserakkan bukan ? Itulah bandingannya dengan seorang perempuan Islam.

1. Perempuan perlu taat kpd suami. Tetapi lelaki wajib taat kpd ibunya 3 x lebih utama dari bapaknya. Ibu-khan seorangg perempuan ?
2. Diakherat kelak, seorang lelaki mempertanggung-jawabkan : Isteri, Ibu, Anak perempuan, dan saudara perempuannya.
3. Perempuan menerima warisan keluarga dari lelaki. Tapi harta itu milik pribadinya dan tidak perlu diserahkan kepada suaminya. Manakala lelaki menerima warisan perlu menggunakan hartanya untuk isteri dan anaknya
4. Perempuan perlu bersusah payah mengandung dan melahirkan anak. Tapi setiap saat dia didoakan oleh segala makhluk, malaikat dan seluruh makhluk ALLAH di muka bumi ini. Dan matinya karena melahirkan adalah syahid.
5. Seorang perempuan boleh memasuki pintu surga melalui pintu manapun yg disukainya cukup dengan 4 syarat saja : shalat 5 waktu, puasa di bulan ramadhan, taat suaminya dan menjaga kehormatannya
6. Seorang lelaki perlu pergi jihad fisabilillah tetapi perempuan jika taat akan suaminya serta menunaikan tanggung-jawabnya kepada ALLAH akan turut menerima pahala seperti pahala orang pergi berperang fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata.

Masya ALLAH....demikian sayangnya ALLAH SWT pada perempuan !!!

No comments: